سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین دانایان 1

کارشناسان:اصلاح طلبان صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارند



کارشناسان در گفت وگو با«ندای انقلاب»:

اصلاح طلبان صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارند|اصلاح طلبان به دنبال کاهش مشارکت مردم هستند

خیانت در مجلس ششم و فتنه 88 سندی برای نامحرم بودن فتنه‌گران است

 

خیانت در مجلس ششم و فتنه 88 سندی برای نامحرم بودن فتنه‌گران است
غلبه بر هوای نفس شرط اول نمایندگی است، هوای نفس علت ایجاد فتنه 88 بود،وقتی هوای نفس ایجاد شد برخی فضای سیاسی را آلوده می کنند و صف‌‌آرایی انتخاباتی تبدیل به گناه و غیبت و حرکت علیه نظام می‌شود.این هوای نفس در فتنه گران خارج نشین وجود دارد، این دنیاپرستان از تحریم انتخابات سخن می‌گویند، اما در میان خود نیز اختلافات زیادی دارند.
حجت الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درگفت‌وگو با ندای انقلاب با بیان اینکه آمارها حکایت از حضور تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دارد، گفت: اگر این افراد در چارچوب نظام باشند، اسم خود را نیز اصلاح طلب گذاشته باشند، ایرادی ندارد .
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که اصولگرا کسی است که اصلاح طلب باشد زیرا هر فرد اصولگرایی به دنبال اصلاح امور در کشور است، اما اگر اصلاح‌طلب کسی باشد که انتخابات را تحریم کند و برای نظام شرط و شروط بگذارد، وظیفه شورای نگهبان است که اینگونه افراد را ردصلاحیت کند.
شجونی با ذکر اینکه در کشور فصل‌الخطاب رهبری و شورای نگهبان است، عنوان کرد: اگر افرادی‌که نام‌نویسی می‌کنند این مولفه‌ها را قبول داشته باشند، در جمع نیروهای انقلاب قرار خواهند گرفت، اما متاسفانه اصلاح‌طلبان در امتحان‌های مختلف مردود شده‌اند، این افراد نه حق و نه تکلیف دارند زیرا انتخابات حق و تکلیف را توامان با هم دارد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: در مجلس ششم اصلاح‌طلبان در درون حاکمیت بودند، اما در نهایت به اپوزسیون نظام تبدیل شدند، در هیچ جای دیگر این این طور نیست که افرادی در درون حاکمیت باشد و سپس به اپوزیسیون تبدیل شوند. اصلاح طلبان در دوره‌ای به شورای نگهبان اهانت کردند و به بهانه دفاع از برخی افرادی که این شورا ردصلاحیت کرده بود در مجلس تحصن کردند، آنها مدعی بودند چرا این شورا باید این افراد را ردصلاحیت کند، خود را به جای شورای نگهبان قرار دادند و با تحصن خود مهر باطل شد بر کارنامه خود زدند.
شجونی با ذکر اینکه شنیده شده است که افراد مسئله دار در تهران ثبت نام نکرده‌اند، افزود: فتنه‌گران دیگر آبرویی ندارند که وارد انتخابات شوند آنها چند ماه آرامش کشور را مختل کردند، ولایت را به معنای دوستی گرفتند و تبعیت از ولایت فقیه را علنا نفی کردند شورای نگهان فیلتری است که فتنه‌گران را رد صلاحیت خواهد کرد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انتخاب افراد صالح و اصلح ملاک است، گفت: باید مردم و روحانیت در شهرستانها مراقب باشند کسانی که نقاب اصول‌گرایی به چهره زده‌اند و در واقع تفکرات فتنه‌گری دارند به مجلس راه پیدا نکنند، البته مردم هیچگاه فریب این افراد را نخواهند خورد.
شجونی با اشاره به ویژگی‌های نماینده مجلس افزود: غلبه بر هوای نفس شرط اول نمایندگی است، هوای نفس علت ایجاد فتنه 88 بود،وقتی هوای نفس ایجاد شد برخی فضای سیاسی را آلوده می کنند و صف‌‌آرایی انتخاباتی تبدیل به گناه و غیبت و حرکت علیه نظام می‌شود.این هوای نفس در فتنه گران خارج نشین وجود دارد، این دنیاپرستان از تحریم انتخابات سخن می‌گویند، اما در میان خود نیز اختلافات زیادی دارند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران و منحرفین خط قرمز اصولگرایان هستند، عنوان کرد: نباید آنها در انتخابات وارد شوند، البته مردم نیز منتظر آنها نیستند، خیانت آنها در مجلس ششم و فتنه 88 سندی برای نامحرم بودن آنها است.شجونی در پایان با اشاره به این طرز تفکر که اصولگرایان باید حتما رقیب اصلاح طلب داشته باشند، گفت: این سخن اشتباهی است، در انتخابات شایسته سالاری حاکم است، اگر فرد متعهدی در شهرستان رقیب اصلاح طلب نداشت، نمی توانیم یک فرد اصلاح طلب وطن‌فروشی را تایید کنیم تا با او به رقابت بپردازند، رقابت انتخاباتی باید در خانواده نظام باشد، البته مردم نیز باید به اصولگرایانی که عملکرد بهتری دارند، رای دهند.
یک تقسیم کار هماهنگ شده از سوی اصلاح طلبان برای کاهش مشارکت مردم وجود دارد
سوی اصلاح طلبان از یک طرف می‌خواهند منفعت عدم حضور در انتخابات و تحریم و زیر سوال بردن صحت و آزادی انتخابات مجلس را داشته باشند و از این طریق وجه‌ای در خارج برای خود کسب کنند زیرا از گذشته با برخی از معاندین خارج نشین روابطی داشته‌اند. از طرف دیگر آنها قصد ندارند 100 درصد در درون نظام منزوی شوند، زیرا انزوای کامل و تحریم و عدم شرکت در انتخابات را به منزله مرگ قطعی و حتمی خود می‌دانند، لذا به دو گروه تقسیم شده‌اند.
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ندای انقلاب با اشاره به انتخابت مجلس گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب در همه انتخابات دشمن به خصوص آمریکا و اروپا به دنبال ایجاد جریان درونی در نظام بودند تا این جریان تحریم انتخابات و عدم شرکت حداکثری مردم در انتخابات را رقم بزنند.
وی افزود: در طول سه دهه گذشته این ترفند دشمن بوده است و در این انتخابات نیز تلاش می‌کند با ظرفیت‌هایی که برای خود تعریف کرده‌، مثل جریانی که معروف شد به فتنه 88 بتوانند از ظرفیت‌های باقیمانده و نیمه خاموش جریانات وابسته و نفوذی خود بهره ببرند و آنها را بار دیگر برای القای شبهه در مورد حضور مردم و صحت انتخابات مجلس تحریک کنند.
کریمی قدوسی با اشاره به بصیرت مردم اظهار کرد: با بصیرتی که مردم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و در جریان فتنه 88 از خود نشان دادند، اجازه حضور جریان فتنه و حامیان فتنه را در صحنه انتخابات و فضای فرهنگی و اجتماعی کشور نخواهند داد.
وی با اشاره به سیاست‌های متناقض اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات گفت: سیاست اینها در واقع مصداق این سخن است که با پا پس می‌زنند و با دست پیش می‌کشند، از یک طرف می‌خواهند منفعت عدم حضور در انتخابات و تحریم و زیر سوال بردن صحت و آزادی انتخابات مجلس را داشته باشند و از این طریق وجه‌ای در خارج برای خود کسب کنند زیرا از گذشته با برخی از معاندین خارج نشین روابطی داشته‌اند. از طرف دیگر آنها قصد ندارند 100 درصد در درون نظام منزوی شوند، زیرا انزوای کامل و تحریم و عدم شرکت در انتخابات را به منزله مرگ قطعی و حتمی خود می‌دانند، لذا به دو گروه تقسیم شده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد این تقسیم بندی افزود: یک عده از اصلاح‌طلبان شعار عدم شرکت در انتخابات و ندادن لیست را سر می‌دهند و عنوان می‌کنند انتخابات آینده انتخابات آزادی نیست و گروه دیگر اعلام می‌کنند در انتخابات شرکت می‌کنند و خود را در درون نظام تعریف می‌کنند .
وی با ذکر اینکه این تقسیم کار هماهنگ شده است، گفت: مردم به ماهیت افعال آنها اشراف دارند، به دلیل حضور آنها در فتنه و دست داشتن سران اصلاح‌طلب در فتنه 88 صلاحیت این افراد تایید نمی‌شود، لذا اکثر اصلاح‌طلبانی که در فتنه دست داشته‌اند شرکت نکرده‌اند وافراد گمنام اما وصل به سیستم اصلاح‌طلبی بیشتر در شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مردم با مراقبت‌هایی که در شهرها دارند نشان می‌دهند که با بصیرت مثال‌زدنی خود به جریان اصولگرایی که گفتمان و تفکر اصلی انقلاب است، گرایش پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در این برهه از تاریخ انقلاب اظهار کرد: شورای نگهبان در انتخابات چند ماه آینده کاملا می‌تواند با اقتدار عمل کند، در این انتخابات برای اولین بار دیگر تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا در فضای سیاسی کشور وجود ندارد، زیرا به دلیل فتنه 88 و طراحی که برخی اصلاح‌طلبان برای فروپاشی نظام داشتند، دیگر آبرویی ندارند که این فشارها را وارد کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در گذشته شورای نگهبان برخی عناصر تندرو را رد صلاحیت می‌کرد و برخی چهره‌های خاص از این افراد حمایت می‌کردند، مطبوعات و گروه‌های اصلاح طلب از پایین فشار وارد می‌کردند و چهره‌های شاخصی نیز برای تایید صلاحیت این افراد چانه‌زنی می‌کردند، اما در مقطع کنونی شورای نگهبان با ارامش به وظیفه خود عمل می‌کند و مستند بر قوانین شفافی که در کشور وجود دارد، عمل خواهد کرد.
کریمی قدوسی افزود: مردم از شورای نگهبان انتظاراتی دارند، این ملت وظیفه خود را برای دفاع از انقلاب با حماسه نهم دی تکمیل کردند و در هیچ زمانی انقلاب را تنها نگذاشته‌اند، امروز ملت انتظار دارد شورای نگهبان پاسخی در خور شان به مجاهدت‌های ملت بدهد و بار دیگر با درایت، شجاعت و تیزبینی اجازه ندهد کسانی که صلاحیت لازم را ندارند به رقابت انتخاباتی وارد شوند، زیرا این افراد که جزء منحرفین و فتنه‌گران هستند با ورود به مجلس برای نظام چالش‌های بزرگی ایجاد خواهند کرد.